Jazyk: CZ | Simple Czech | EN | RU

Téma: Auta (49 záznamů)

Aero 30

Nejoblíbenější český předválečný veterán, který díky svému vzhledu dostal druhé jméno „český jaguár“.

Aero 500

Nejmenší československý předválečný vůz.

Aero 662

Automobil, který pro svou vysokou maximální rychlost snesl srovnání s Ferrari. Na československých silnicích jej bylo možné zahlédnout ještě čtvrtstoletí po ukončení výroby.

Aero Minor

Malý československý poválečný osobní automobil, který byl hvězdou evropských závodů.

Jawa Minor

Nejlevnější předválečný automobil v Československu.

Laurin & Klement Typ S

Vůz, jemuž vděčí mladoboleslavská továrna za svůj vzestup.

Laurin & Klement Voiturette A

První automobil vyrobený automobilkou Škoda.

NW Präsident

První sériový automobil vyráběný na českém území a zároveň také jeden z prvních automobilů na světě.  

NW typ B

První velkosériově vyráběný automobil továrny NW, známý také pod názvem „Vicepräsident“.

NW Typ S

První automobil, u něhož byla použita originální kopřivnická konstrukce. Vůz byl vyráběn dokonce i během první světové války.

NW typ T

Československý luxusní automobil, jehož výroba začala v roce 1914 v pozdější továrně Tatra. Je jedním z nejúspěšnějších modelů této továrny, byl vyráběn až do roku 1926.

NW typ U / Tatra 10

Jedno z prvních osobních aut na světě s brzdami na všech čtyřech kolech.

Praga (automobilka)

Třetí největší prvorepubliková automobilka, vyráběla osobní automobily, nákladní auta, motocykly, letadla a zemědělskou a vojenskou techniku. Současný majitel značky, firma Praga-Export s.r.o, opět produkuje automobily.

Praga Alfa (1913-1922)

Série z řady československých automobilů Alfa z pražské továrny Praga, vyráběných mezi lety 1913 a 1942.

Praga Grand 8

Luxusní vůz vyráběný stejnojmennou automobilkou, který sloužil nejvyšším politickým představitelům meziválečného Československa.

Praga Piccolo

Před druhou světovou válkou nejrozšířenější automobil na československých silnicích. V roce 1938 byl na výstavě v Ženevě oceněn jako nejhezčí automobil.

Praga V. „Charron“

Debutové auto jednoho z největších výrobců automobilů v meziválečném Československu. Menší rozměry karoserie a motoru vůz předurčovaly k roli masově dostupného dopravního prostředku.

RAF H 10

Vůz liberecké automobilky vyrobený pouze ve dvou exemplářích; jeden z nich se dostal až na dvůr císaře Františka Josefa I.

Škoda – Laurin & Klement 110

Československý automobil z 20. let 20. století. Jedna z posledních „laurinek“ a zároveň jedna z prvních „škodovek“.

Škoda 100 a Škoda 110

Přestože nedisponovalo nejlepším motorem, stabilitou ani dobrým topením, šlo o první české auto, jehož se vyrobilo více než 1 000 000 kusů.

Zobrazeno 1 - 20 záznamů
z celkového počtu 49

2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.

Nařízení EU o ochraně osobních údajů

Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.