Jazyk: CZ | Simple Czech | EN | RU

Téma: Věda a technika (306 záznamů)

František Xaver Šalda

Literární, divadelní a výtvarný kritik, esejista, spisovatel a dramatik, vůdčí postava české moderny. Prosazoval nezávislost umění na mimoestetických vazbách a pojetí kritiky jako tvůrčí činnosti.

Šítkovská věž

Vodárenská věž, z níž v 80. letech Státní bezpečnost sledovala budovu, kde bydlel Václav Havel.

Škoda – Laurin & Klement 110

Československý automobil z 20. let 20. století. Jedna z posledních „laurinek“ a zároveň jedna z prvních „škodovek“.

Škoda 100 a Škoda 110

Přestože nedisponovalo nejlepším motorem, stabilitou ani dobrým topením, šlo o první české auto, jehož se vyrobilo více než 1 000 000 kusů.

Škoda 1000 MB a Škoda 1100 MB

První československý automobil, na nějž si českoslovenští občané byli schopni našetřit za tři a půl roku.

Škoda 1101/1102

První model Škody po druhé světové válce. Automobil se prodával dokonce i bez kol.  

Škoda 1200/1201

Auto, které proslavilo jeho účinkování v kultovním československém televizním seriálu „Sanitka“. 

Škoda 440

První československé auto, které se mělo stát „lidovým vozem“. 

Škoda 4R a 6R

První vozy značky Škoda vyrobené po fúzi s továrnou Laurin & Klement. Místo kombinovaného označení Škoda Laurin & Klement už na chladiči nesly pouze značku Škoda.

Škoda 645

Luxusní automobil, který slavil úspěchy i během velké hospodářské krize. Používaly jej státní úřady a instituce meziválečného Československa.

Škoda 860

Škoda 860 patřila mezi výstavní vozy automobilky Škoda. Jako jeden z mála vozů měla dvě palivové nádrže.

Škoda Favorit

Škoda Favorit patřila k nejlepším autům východního bloku. Na začátku 90. let vyhrála srovnávací test britského Autocaru. 

Škoda Felicia (1959)

Poslední československý kabriolet, jehož popularitě napomohla i Miss USA. 

Škoda Felicia (1994)

První české auto po roce 1989, které se stalo jedním ze symbolů klasické české rodiny.

Škoda Hispano-Suiza

První a zároveň nejdražší automobil s logem Škody v historii. Vlastnil jej mimo jiné i československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk.

Škoda Octavia (1996)

Pět milionů prodaných kusů dalo vzniknout legendě.

Škoda Popular

První předválečný „lidový“ automobil mladoboleslavské Škody.

Škoda Superb (1934-1949)

Nejluxusnější řada vozů značky Škoda v předválečné době.

Škoda VOS (vládní osobní speciál)

Luxusní pancéřovaná limuzína pro představitele československé vlády a armády vyráběná mezi lety 1948–1953.

Emil Škoda

Český strojírenský inovátor, velkopodnikatel a vynalézavý manažer. Zakladatel společnosti, která se později stala součástí dnešní Škoda Auto.

Zobrazeno 221 - 240 záznamů
z celkového počtu 306

2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.

Nařízení EU o ochraně osobních údajů

Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.