Unikátní moravská přehrada postavená za italské pomoci. Kromě ochrany před povodněmi slouží hlavně k rekreaci. Od roku 1987 je technickou památkou.
Šestá největší přehrada v Česku. Je součástí Vltavské kaskády, a kromě výkonu elektrické energie také reguluje průtok Vltavy a chrání před povodněmi.
Nejvýznamnější české muzeum vojenské techniky. V jeho sbírkách je soustředěno více než 700 exponátů. Nachází se u obce Lešany ve Středočeském kraji a jeho provozovatelem je Vojenský historický ústav.
Výrobce letadel v meziválečném a poválečném Československu. Jeho sídlem byla Choceň a specializací výroba cvičných a sportovních letounů.
V pořadí sedmá česká (československá) družice a první česká nanodružice. V provozu je od roku 2017, byla projektována pro měření koncentrace kyslíku v atmosféře a snímání kosmické radiace.
Luxusní automobily továrny Walter. Závodní varianty se staly nejrychlejšími vozy meziválečného Československa.
Světově známý český vědec, vynálezce měkkých kontaktních čoček a silonu. Zakladatel Ústavu makromolekulární chemie Akademie věd České republiky.
Česko-americký ekonom působící na několika univerzitách v USA, v Dánsku, Belgii, Číně, Indii, Brazílii, Itálii i v Česku.
Československý jednomotorový letoun smíšené konstrukce s pevným podvozkem. Jeden z nejlepších akrobatických letounů na světě.
Nejznámější československý jednomotorový zemědělský letoun. Byl vyráběn od začátku 60. let do konce 80. let 20. století.
Populární československý akrobatický letoun. V současnosti je hojně používán pro výcvik a vyhlídkové lety v leteckých klubech.
První speciálně vyrobený akrobatický letoun na světě. Byl vyráběn od 70. let do poloviny 90. let 20. století. Byl úspěšný v mnoha sportovních soutěžích.
Československý jednomotorový sportovní letoun. Letecký mistr světa v akrobacii v 50. a 60. letech 20. století.
Značení českých hnacích železničních vozidel platné od roku 1988 do současnosti. Předcházelo mu tzv. Kryšpínovo označení lokomotiv. Od roku 2006 je doplněno dalším, společným evropským značením.
Největší jednoobloukový most bez táhla na světě, držící české ocenění Most století. Nachází se v jižních Čechách, překlenuje řeku Vltavu při Orlické přehradě.
Unikátní železniční most, který měl být během 2. světové války vyhozen do vzduchu.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.