Tatra 30 byl československý středně velký automobil vyráběný kopřivnickou automobilkou v letech 1926–1931. Výroba Tatry 30 navázala na úspěšný typ 11. Od roku 1928 začal být vůz vybavován silnějším motorem – tyto modely dostaly nový název Tatra 30/52. Za celou dobu výroby bylo v továrně zhotoveno téměř 3 900 těchto vozů.
Na úspěch Tatry 11 se kopřivnická továrna spolu s konstruktérem Hansem Ledwinkou rozhodla navázat novým vozem s dvojnásobným počtem válců (4) a objemem 1,7 l. Plochý motor s rozvodem OHV byl umístěn vpředu a měl výkon 24 koní při 3 000 otáček, což umožňovalo maximální rychlost 90 km/h, která byla kontrolována bubnovými mechanickými brzdami působícími na všechna kola. Hmotnost automobilu činila 1 000 až 1 090 kg, což znamenalo spotřebu 11 až 13 litrů na 100 km. Vůz se vyráběl ve variantách čtyřsedadlových a šestisedadlových karoserií – limuzína, kabriolet, landaulet, roadster a užitkový vůz – proto se jeho délka pohybovala v rozmezí 3,7 a 4,1 m. Zákazníci si mohli koupit jak hotový vůz za cenu od 52 000 do 55 000 Kč, tak samostatný podvozek za cenu 36 000 Kč. V současnosti je jeden z vozů tohoto typu vystaven v muzeu Tatry v Kopřivnici.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.