Walter Lord a Princ jsou osobní automobily, které produkoval český výrobce Walter mezi lety 1932–1937. Jsou to poslední automobily této továrny, sestavované byly podle licence automobilu Fiat 522C (Princ) a Fiat 522L (Lord).
V roce 1932 továrna na automobily a letecké motory Walter představila současně dva automobily vyráběné podle licence Fiatu, které ale v Československu dostaly jiná, aristokratická jména – Lord a Princ. I když byly oba vozy poháněny stejnou pohonnou jednotkou umístěnou vpředu – 2,5litrovým šestiválcem, u typu Lord byla spotřeba paliva mírně zvýšená, a vůz tak dosahoval vyššího výkonu. U typu Princ výkon činil 50 koní a u typu Lord o 5 koní více. Agregát chlazený kapalinou a opatřený postranními ventily měl spotřebu, která se pohybovala kolem 13 až 14 l na 100 km, maximální rychlost činila 110 km/h.
Rozvor podvozku činil dle provedení 2 770 mm (u typu Princ) až 3 250 mm (u typu Lord). Oba typy se nejčastěji vyráběly jako limuzíny s mezistěnou mezi řidičem a cestujícími, dostupné byly ale i jako kabriolet či roadster. Nejnižší cena Lordu dosahovala 59 000 Kč, s doplňky se ale vyšplhala až na 68 000 Kč. Menší Princ stál o zhruba 10 000 Kč méně, než tomu bylo u jeho většího „bratra“. O osudu obou automobilů nakonec rozhodla politika. V roce 1934 italský diktátor Benito Mussolini zahájil okupaci Habeše (dnešní Etiopie). Na to tehdejší československá vláda reagovala žádostí o omezení odlivu deviz továrny Walter do Itálie. V roce 1936, po zveřejnění poslední reklamy v Magazínu Auto, byla výroba těchto vozů ukončena. Poslední exempláře byly prodávány během roku 1937.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.