První československý automobil, na nějž si českoslovenští občané byli schopni našetřit za tři a půl roku.
Auto, které proslavilo jeho účinkování v kultovním československém televizním seriálu „Sanitka“.
První vozy značky Škoda vyrobené po fúzi s továrnou Laurin & Klement. Místo kombinovaného označení Škoda Laurin & Klement už na chladiči nesly pouze značku Škoda.
Luxusní automobil, který slavil úspěchy i během velké hospodářské krize. Používaly jej státní úřady a instituce meziválečného Československa.
Škoda Favorit patřila k nejlepším autům východního bloku. Na začátku 90. let vyhrála srovnávací test britského Autocaru.
První české auto po roce 1989, které se stalo jedním ze symbolů klasické české rodiny.
První a zároveň nejdražší automobil s logem Škody v historii. Vlastnil jej mimo jiné i československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk.
Luxusní pancéřovaná limuzína pro představitele československé vlády a armády vyráběná mezi lety 1948–1953.
První kopřivnický automobil vyráběný automobilkou Tatra mezi lety 1923–1926. Byla u něj použita dodnes aktuální unikátní „tatrovácká koncepce“ podvozku.
Nákladní vozidlo původně sestavené pro Wehrmacht, které však sloužilo především k budování socialismu.
Jeden z mála českých automobilů vyráběných v Německu, využívaný hojně československou státní správou.
Dvoudvěrový automobil vyráběný firmou Tatra mezi lety 1938–1948 v Kopřivnici. Byl posledním typem vyráběným za nízkou cenu, která měla podpořit jeho prodej v dobách hospodářské krize.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.